Ett urval av logotyper vi har gjort till både privatpersoner och företag!
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo


Profesionella logotyper - en lönsam investering

En logotyp är mycket mer än lite färg och text på ett papper eller på en hemsida. En logotyp är någonting som speglar hela företagets profil och också den första detaljen som en kund lägger märke till. Enda sedan urminnes tider så har företag profilerat sig genom att använda en logotyp, man kan säga att en logga är ett sätt att sammanfatta företagets tjänster och budskap genom färg och form. Så med andra ord skapar alltså en väl genomarbetad och eftertänkt logotyp förutsättningar för fler kunder och ett starkare varumärke. Om du fortsätter läsa så kommer du också inse fördelarna med att ha en riktigt vass logotyp som sticker ut ifrån konkurrenternas, så spänn fast dig - för nu åker vi!

Vetenskapen bakom en logotyp är okänd för många människor, faktum är att det kanske är det området inom företagets grafiska profil som förtjänar mest uppmärksamhet och tid. För ditt företags logga ska trots allt synas på allt ifrån visitkort till reklamutskick eller annonser, och då vill man gärna förmedla en så positiv och ihågkommande bild som möjligt. Men att uppnå detta själv är inte helt enkelt, för arbetet bakom att skapa en logotyp är ofta betydligt mer komplicerat än vad man kan tro. En bra logotyp kräver många års erfarenhet av grafisk formgivning och det förutsätter såväl teknisk kompetens som kreativitet, så om du inte själv är en utbildad grafiker eller formgivare så är det allra bästa att överlämna jobbet åt någon som kan istället. För du sotar väl inte din egen skorsten? Genom att överlämna ansvaret för ditt företags logotyp till en seriös och etablerad byrå som har goda referenser så försäkrar du dig om att loggan kommer hålla en hög kvalité och en strategi bakom sig. Då kan du istället ägna dig åt de bitar och de områden som du tycker om och som du är bra på.

Det finns idag massvis utav olika leverantörer utav logotyper, allt ifrån stora och kända designbyråer till frilansande grafiker. Men oavsett vad du väljer för slags leverantör av din logotyp så bör du försäkra dig om att firman har en god erfarenhet och referenser att lämna. En annan viktig detalj att tänka på är designutkast, d.v.s. att firman du anlitar ska kunna bidra med flera olika varianter och utformningar. På så sätt så kommer ni tillsammans kunna komma fram till vilken logotyp som lämpar sig bäst för din verksamhet, och i slutändan så kommer resultatet också bli mycket bättre. Så även om det kan vara frestande att låta någon kompis barn som är "duktig på datorer" göra ditt företags logotyp så är det en mycket bättre och mer eftertänkt investering att vända sig till någon som verkligen kan.

Det finns allt för många självutnämnda experter och grafiker där ute idag, men bara ett fåtal som verkligen kan leverera och vara kreativa. Din logotyp är en sådan viktig del utav företaget att man inte bör riskera ett slarvjobb, det är som sagt det första som nya kunder ser och det första som folk kommer associera ditt företag med. Så om du likt många andra länge gått i funderingar på att fräscha upp en befintlig logotyp eller skapa en helt ny så finns det ingen anledning att vänta, det är en investering som ger avkastning och attityd till ditt företag. Det är helt enkelt en investering som kommer sätta spår i många år – så gör den med lite eftertänksamhet!

Billiga och kreativa logotyper

är du intresserad av billiga och kreativa logotyper? Lämna oss en offert idag så återkommer vi så snabbt som möjligt!

Kontakta oss genom att skicka ett mail till info@logotyp24.se